Ebadta marketing
Nyár, kirándulások, marketing.
A marketingben jókat lehet „domborítani” a település nevekkel. Százhalombattán, ahol fotóztam ezt a képet, mindjárt láthatunk is erre egy kitűnő példát.
A várost a helyben lakók és a környéken élők csak röviden Battának nevezik. Így aztán pompás telitalálat lehet számukra az Ebatta kocsma név.
Persze ez a műintézmény nem egyszerű kricsmi, hanem egyenesen „kultúr kocsma”, legalábbis a felirat szerint!
Állítólag az itt fellépő együttes igen zamatos zenét játszik, például a Led Zeppelintől, így kénytelen vagyok elfogadni a kulturális italbolt megnevezést.
(Hasonlóan játékos, bár talán nem ennyire szerencsés megoldást Abaligeten is láthatunk: Zabaliget!)
Százhalombatta
Maga a város, Százhalombatta, több arcát is megmutatja a látogatónak. A modern belváros a történelmi utalásokkal (Szent István szobor; Makovecz templom) egy iparváros felvállalt építészeti szerepéről gondolkoztat el; peremén szépen karbantartott panelok sorakoznak; északra kertes házak, dél-keletre pedig, a Dunához simulva nyaralók s szintén kertes családi házak.
Persze a Duna számos szórakozást is nyújt, s itt, a parton, a hajó kikötő melletti büfé mutat be egy bravúros marketing fogást, hogyan is ajánlhatunk valami meglepőt a forgalom végletekig való felfuttatásának szándékával:
Nem gyönge ajánlat ez, lássuk csak be! Étlen-szomjan aligha juthat messzire az országban csatangoló turista!
Márpedig mi indulunk tovább – hogy felfedezzünk egy újabb marketing fogást, amelyben egy másik város nevét használják fel reklám-marketing hevületből kifolyólag 🙂
Budapest, mint Las Vegas
Las Vegas Casino…Ismerünk olyan városokat is, ahol a nép nyelvén forog egy „Rio De Janeiro” nevű városrész is, utalva a közbiztonsági viszonyokra.
Pécsett létezett (vagy még létezik is?) Kuba presszó.
Régebben nagy divat volt a „testvérvárosokról” elnevezni városrészeket vagy legalább egy teret. Ilyen például a Terracina-tér a mecsekaljai városban.
De most maradjunk kicsit Budapesten, vagyis akarom mondani Las Vegasban. A lehető legbelvárosibb környezetben, ahol József Attila verssorait (Hazám) löki elénk a valóság marketingese:
„…nagy, álmos dzsungel volt a lelkem
s háltak az uccán. Rám csapott,
amiből eszméltem, nyelvem
származik s táplálkozni fog,
a közösség, amely e részeg
ölbecsaló anyatermészet
férfitársaként él, komor
munkahelyeken káromkodva,
vagy itt töpreng az éj nagy odva
mélyén: a nemzeti nyomor.”
Hát kellett nekem visszajönnöm a Városba?
Török Ádám és a MINI:
Kapcsolódó írás: