Százhalombatta, Budapest és a marketing

Százhalombatta: Ebadta kocsma - marketing fogás
Ebadta kultúr kocsma

Ebadta marketing

Nyár, kirándulások, marketing.
A marketingben jókat lehet „domborítani” a település nevekkel. Százhalombattán, ahol fotóztam ezt a képet, mindjárt láthatunk is erre egy kitűnő példát.
A várost a helyben lakók és a környéken élők csak röviden Battának nevezik. Így aztán pompás telitalálat lehet számukra az Ebatta kocsma név.

Persze ez a műintézmény nem egyszerű kricsmi, hanem egyenesen „kultúr kocsma”, legalábbis a felirat szerint!
Állítólag az itt fellépő együttes igen zamatos zenét játszik, például a Led Zeppelintől, így kénytelen vagyok elfogadni a kulturális italbolt megnevezést.
(Hasonlóan játékos, bár talán nem ennyire szerencsés megoldást Abaligeten is láthatunk: Zabaliget!)

Százhalombatta

Maga a város, Százhalombatta, több arcát is megmutatja a látogatónak. A modern belváros a történelmi utalásokkal (Szent István szobor; Makovecz templom) egy iparváros felvállalt építészeti szerepéről gondolkoztat el; peremén szépen karbantartott panelok sorakoznak; északra kertes házak, dél-keletre pedig, a Dunához simulva nyaralók s szintén kertes családi házak.
Persze a Duna számos szórakozást is nyújt, s itt, a parton, a hajó kikötő melletti büfé mutat be egy bravúros marketing fogást, hogyan is ajánlhatunk valami meglepőt a forgalom végletekig való felfuttatásának szándékával:

Napi ajánlat: egyél, igyál!
Napi ajánlat: egyél, igyál!

Nem gyönge ajánlat ez, lássuk csak be! Étlen-szomjan aligha juthat messzire az országban csatangoló turista!
Márpedig mi indulunk tovább – hogy felfedezzünk egy újabb marketing fogást, amelyben egy másik város nevét használják fel reklám-marketing hevületből kifolyólag 🙂

Budapest, mint Las Vegas

Las Vegas Casino…Ismerünk olyan városokat is, ahol a nép nyelvén forog egy „Rio De Janeiro” nevű városrész is, utalva a közbiztonsági viszonyokra.
Pécsett létezett (vagy még létezik is?) Kuba presszó.

Régebben nagy divat volt a „testvérvárosokról” elnevezni városrészeket vagy legalább egy teret. Ilyen például a Terracina-tér a mecsekaljai városban.
De most maradjunk kicsit Budapesten, vagyis akarom mondani Las Vegasban. A lehető legbelvárosibb környezetben, ahol József Attila verssorait (Hazám) löki elénk a valóság marketingese:

Hálnak az utcán

„…nagy, álmos dzsungel volt a lelkem
s háltak az uccán. Rám csapott,
amiből eszméltem, nyelvem
származik s táplálkozni fog,

a közösség, amely e részeg
ölbecsaló anyatermészet
férfitársaként él, komor

munkahelyeken káromkodva,
vagy itt töpreng az éj nagy odva
mélyén: a nemzeti nyomor.”

Hát kellett nekem visszajönnöm a Városba?
Török Ádám és a MINI:

Kapcsolódó írás:

GYIK:

Milyen marketing lehetőségeket kínál Százhalombatta?
Százhalombatta számos kreatív marketing lehetőséget rejt magában, különösen a város nevének játékos felhasználásával. Az Ebatta kocsma példája jól mutatja, hogyan lehet a helyi elnevezéseket kihasználni a figyelem felkeltésére. A város modern és történelmi elemeit ötvözve, a látogatók számára vonzó programokat és élményeket kínál.
Milyen kulturális események zajlanak Százhalombattán?
Százhalombattán különböző kulturális események zajlanak, ahol helyi és országos zenekarok lépnek fel. Az Ebatta kocsma például rendszeresen szervez koncerteket, amelyek során a látogatók élvezhetik a különféle zenei stílusokat, így a helyi közösség aktívan részt vesz a kulturális életben.
Milyen szerepet játszik Budapest a marketingben?
Budapest a marketing szempontjából különleges szerepet játszik, hiszen a város neve és kultúrája számos kreatív kampány alapjául szolgál. Például a város Las Vegasra utaló elnevezései figyelemfelkeltő marketingfogások, amelyek a turisták érdeklődését célozzák meg, így hozzájárulva a város népszerűsítéséhez.
Milyen hatással van a Duna a város marketingjére?
A Duna közelsége Százhalombatta marketingjére pozitív hatással van, hiszen számos szórakozási lehetőséget kínál a látogatók számára. A folyó partján található büfék és programok, mint a napi ajánlatok, vonzó célponttá teszik a várost, így a turizmus fellendülését segítik elő.
Milyen építészeti elemek jellemzik Százhalombattát?
Százhalombatta építészeti arculata sokszínű, a modern belvárostól kezdve a történelmi emlékekig terjed. A városban található Szent István szobor és Makovecz templom például a helyi történelemre és kultúrára utal, míg a panelházak és kertes családi házak a város fejlődését tükrözik.

Szólj hozzá!